Responsable des Ressources Humaines et de la Culture - Aduna

January 20 2025
Industries Telecommunications
Categories Organizational Development, Training - Development - Improvement
Remote
Montreal, QC • Full time

Notre opportunité passionnante

**** English version below

Lieu Montréal QC


Responsable des Ressources Humaines et de la Culture - Amériques


Nous recherchons un Responsable des Ressources Humaines et de la Culture dynamique basé à notre bureau de Montréal. Ce poste fera partie de notre passionnante initiative de scission. (Voir l'annonce ci-dessous)
Les leaders mondiaux redéfinissent l'industrie des télécommunications avec les API de réseau - Ericsson.
En tant que membre d'une fonction RH hautement collaborative, vous serez directement impliqué(e), opérationnel(le) et stratégique. Votre implication dans l'entreprise, et surtout auprès des personnes qui font avancer l'entreprise, favorisera votre croissance et votre participation en tant qu'architecte de notre fonction RH. Vous aurez l'opportunité de travailler en étroite collaboration avec les dirigeants lors de notre incroyable parcours, en restant toujours à l'écoute de nos collaborateurs. Vous collaborerez activement avec les leaders et les employés pour façonner une culture organisationnelle énergisante, transparente et soutenante, favoriser l'engagement des employés et mettre en œuvre des stratégies qui reflètent et renforcent nos valeurs et notre culture. Ce rôle sera à la fois très opérationnel, impliqué dans la résolution quotidienne des problèmes et le soutien des programmes RH, et très axé sur le développement des programmes RH soutenant l'entreprise.


Au départ, ce rôle sera un poste de contributeur individuel. Comme vous rejoignez l'équipe dès le début de notre aventure, nous anticipons des opportunités de croissance infinies.


Ce rôle sera hybride, avec 50% de travail à distance, mais vous devrez être prêt(e) à passer du temps au bureau avec nos équipes.

Un aperçu de votre rôle :

  • Collaborer avec l'équipe RH pour développer et mettre en œuvre des politiques et des procédures RH soutenant une organisation mondiale en pleine croissance et avec de grands objectifs.
  • Travailler avec les méthodologies de recrutement pour pourvoir les postes avec des talents qui complètent notre culture et renforcent nos capacités.
  • Gérer les prestataires locaux fournissant des services RH tels que la paie, les avantages sociaux, etc.
  • Contribuer à la conception et à la mise en œuvre de programmes d'intégration et de formation complets pour soutenir le développement et la rétention des employés.
  • Fournir un soutien et des conseils aux employés et aux gestionnaires sur les questions liées aux ressources humaines.
  • Aider à résoudre les problèmes de relations avec les employés et à régler les conflits de manière juste et rapide.
  • Faire partie de l'équipe de direction locale et collaborer avec celle-ci pour organiser des événements pour les employés.
  • Aider à analyser les indicateurs RH et les tendances pour identifier les axes d'amélioration et mettre en œuvre des solutions en conséquence.
  • Collaborer avec le service de conformité pour les rapports éthiques et les dénonciations.

Vous apporterez :

  • Diplôme de baccalauréat ou expérience équivalente.
  • Bilingue anglais et français (français québécois).
  • Minimum de 5 à 7 ans d'expérience en RH, idéalement dans un environnement international.
  • Capacité à cultiver et à bâtir des relations, en adaptant ses compétences interpersonnelles à divers publics.
  • Capacité opérationnelle à hiérarchiser les besoins au quotidien.
  • Expérience dans la gestion des prestataires.
  • Capacité analytique à utiliser une variété de métriques RH et de projets de récompenses globales.
  • Esprit stratégique avec la capacité de traduire les objectifs commerciaux en initiatives RH.
  • Maîtrise des systèmes d'information RH (HRIS) et autres logiciels RH.
  • Déplacements limités - estimés à 10 %.
  • Vous n'avez pas besoin de connaître toutes les réponses, il vous suffit d'être prêt(e) à aider à les trouver.

Our Exciting Opportunity:

Location Montreal QC


People and Culture Leader-Americas


We are seeking a dynamic People and Culture Leader based in our Montreal location. This role will be part of our exciting spinoff. (See announcement below)
Global leaders redefine telecom industry with network APIs - Ericsson
As a part of a highly collaborative people function, you will be hands-on, operational and be highly strategic. Your involvement in the business and most importantly the people that make the business happen will enable your growth and involvement in being an architect of our people function. You will have the opportunity to work closely with leadership on our amazing journey always having your finger on the pulse of our people. You will actively collaborate with leaders and employees to shape an energized, transparent, and supportive organizational culture, drive employee engagement, and implement strategies that reflect and grow our values and culture. This will be both a highly operational role involved in the day-to-day resolution of issues and support for people programs and highly involved in the development of people programs supporting the business.
Initially this role will be an individual contributor. Because you will come at the beginning of our journey, we anticipate that the growth opportunities to be endless.
This will be a hybrid role- 50% remote-but you must be willing to spend time in the office with our people.

You will:

  • Collaborating with the people team to develop and implement people policies and procedures that support a growing global organization with big objectives.
  • Working with recruitment sourcing methodologies to fill roles with talent that complements our culture and grows our capabilities.
  • Management of local vendors providing people services such as payroll, benefits, etc.
  • Contribute to the design and delivery of comprehensive onboarding and training programs to support employee development and retention.
  • Provide support and guidance to employees and managers on HR-related matters.
  • Assist in addressing employee relations issues and resolving conflicts in a fair and timely manner.
  • Act as part of the local leadership team and collaborate with local leadership on employee events
  • Assist in analyzing HR metrics and trends to identify areas for improvement and implement solutions accordingly.
  • Collaborate with compliance on ethics reporting/whistleblower reporting

To be successful in the role you must have:

  • Bachelor's degree or equivalent experience
  • Bi-lingual English and French (Quebec French)
  • 5-7 years minimum of experience in HR ideally in a global environment.
  • Ability to cultivate and build relationships, adapting interpersonal skills to various audiences.
  • Operational capability to prioritize needs daily.
  • Experience managing vendors
  • Analytic capability to be utilized with a variety of people related metrics and total rewards projects.
  • Strategic thinker with the ability to translate business goals into HR initiatives.
  • Proficiency in HRIS and other HR-related software applications.
  • Limited travel-estimated at 10%
  • You don't need to know all the answers-just be willing to help find them

​Why join Ericsson?

At Ericsson, you´ll have an outstanding opportunity. The chance to use your skills and imagination to push the boundaries of what´s possible. To build solutions never seen before to some of the world's toughest problems. You´ll be challenged, but you won't be alone. You´ll be joining a team of diverse innovators, all driven to go beyond the status quo to craft what comes next.

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Encouraging a diverse and inclusive organization is core to our values at Ericsson, that's why we nurture it in everything we do. We truly believe that by collaborating with people with different experiences we drive innovation, which is essential for our future growth. We encourage people from all backgrounds to apply and realize their full potential as part of our Ericsson team. Ericsson is proud to be an Equal Opportunity and Affirmative Action employer, learn more.

If you need assistance or to request an accommodation due to a disability, please contact Ericsson at hr.direct.mana@ericsson.com

DISCLAIMER: The above statements are intended to describe the general nature and level of work being performed by employees in this position. They are not an exhaustive list of all responsibilities, duties and skills required for this position, and you may be required to perform additional job tasks as assigned.

Primary country and city: Canada (CA) || Montreal

Job details: People Business Partner

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